Jaarverslag Oranjevereniging Empe 2011

Begin april is het programma voor 2011 bekend gemaakt met het uitgeven van het programma boekje.

Het Koninginnedag weekend werd vrijdagavond 29 april geopend door de Real Time Showband. Ca. 600 feestgangers genoten van een zeer gezellige avond.

De volgende morgen op Koninginnedag stonden om 11.00 uur alweer 63  kinderen klaar om mee te doen aan het Emperfestival. Het thema was dit jaar Ik hou van Holland!! Het podium was voorzien van een echt Hollands tafereel met molens, koeien en heel veel tulpen.  Als eerste betraden de presentator Jaap Weijenberg en de jurieleden Bennie Wagenaar, Esther Barmentloo en Patricia Beumkes het podium in een Hollandse outfit. De tent was inmiddels al goed gevuld met vele belangstellenden en de show kon beginnen. De peuters van Empe  brachten verkleed als agenten met veel overtuiging het liedje ”Bij de politie” van K3. Dus het tekort aan agenten is over 20 jaar opgelost.

Pien Klumpert sprong een gat in de lucht toen zij hoorde dat ze samen met Tess Lammers in de jongste leeftijdsgroep de 1ste prijs had gewonnen met het liedje My Family van Anna en Senna. Het niveau van alle 26 acts was hoog, dus een zware klus voor de jurie. Maar Mirre Witteveen zette met Lady Gaga een zeer overtuigend optreden neer waardoor ze  de 1ste prijs won in de middelste leeftijds categorie. In de hoogste leeftijds categorie behaalden Suzanne Wopereis, Alies Huisman, Leverne Nijman, Odeke te Kamp, Thijs Beuwer, Lars te Winkel en Niam Evers de 1ste prijs met een optreden uit de musical Petticoat.

Dat het Emperfstival niet alleen playback optredens bevat lieten Johan van de Kamp, Bart Terwel en Rick Straalman zien. Zij brachten een geweldige show van droog-synchroom zwemmen ten tonele.  Achter een strook landbouwplastiek lieten zij op muziek van Andre Rieu een atletisch kür zien, waarbij de benen hoog boven het “water” uit werden gestoken. Na dit spektakel lieten 5 vriendinnen uit Empe e.o. het publiek genieten van nummers van  Crease en tot slot brachten de bestuursleden van de Oranjevereniging Empe een medley van Heintje, de Toppers, Jan Boezeroen, de Zangeres zonder naam, Bonnie St. Claire en Ron Brandsteder, Willeke Albertie  en als afsluiting Boney M.

Tussen deze optredens trad het popkoor Break Out op met lekkere swing nummers.

’s Avonds werd Koninginnedag afgesloten met een oranjebal. Ca. 1300 feestvierders genoten van de topformatie Brothers in Arms.

Zondagmiddag 1 mei was het weer tijd voor harmonika muziek. De harmonika groepen Noa warktied, de Sterrenbostrekkers, Trekzakteam Markelo en Duo Dijon hadden een zeer gevarieerd repertoire. Met een gastoptreden van de 6 persoons blaaskapel Vinocanca uit Lochem was het een middag met leuke afwisselende muziek waar de vele bezoekers van genoten.

Oranje feest 12 en 13 augustus.

De Oranjefeesten in Empe had dit jaar redelijk weer. Vrijdagmiddag kon de geplande survival ondanks alle nattigheid gewoon doorgaan. Het was zelfs leuk met zoveel water in de sloot. 108 kinderen durfden de uitdaging aan en volgden het  zware parcours  door de bos met vele obstakels en touwbruggen en over de overvolle sloten. Zelfs het feestterrein was al een obstakel doordat je tot de enkels in de blubber zakte. Hoe smerige ze binnen kwamen des te groter was hun genot.

De winnaars waren:

• Bij groep 1 en 2: Niek Egging en Jan van Egteren
  • Bij groep 3 en 4: Harm jan Raben, Gijs Bleumink en Jurre en Wieger Hunnekink
  • Bij groep 5 en 6: Mirre Witteveen, Nienke Albers en Isa Hoetink.
  • Bij groep 7 en 8: Sanne Albers en Silke Hoetink.
  • Bij de ouderen : Edwin Heuvelink, Jorik Massink en Youri Fransen

Zij mochten als eerste wat uitzoeken van de tafel leuke dingen, maar uiteindelijk ging iedereen met een prijsje naar huis. Voor verder vermaak was er een gratis draai- en zweefmolen en voor de grotere de botsauto’s. Ook kon er weer gegrabbeld worden in de ton van Monika.  Deze was weer rijkelijk gevuld. Het was weer een geslaagde middag mede dankzij vele vrijwilligers die de kinderen een helpende hand aanboden.

De eerste dag van het Oranjefeest werd afgesloten met optredens van 2 bands. In het voorprogramma speelde de streekband Midnight gevolgd door coverband Trigger. Zij wisten de ca. 650 aanwezigen goed te vermaken en daar door was de sfeer top.

Op Zaterdagmorgen 13 augustus werd om half 11 het eerste schot gelost door Deana Brummelman, schutterskoningin van 2010. Na 414 schoten was het Teuni Albers uit Empe die trots de handen omhoog stak en zich de nieuwe schutterskoning van Empe mocht noemen. Hij koos zijn vrouw Marion tot koningin.

Overige prijzen: het ei voor Piet van de Velde; de bal voor Remco Kruitbosch; de kop voor Erik Krijt; de linker vleugel voor Andre de Winkel; de rechter vleugel voor Marlon Vriezekolk en de staart voor Lian Westhoff.

Bij de jeugd deden 21 schutters mee en zij hadden 372 schoten nodig om de vogel eraf te schieten. De schutterskoning van 2010 Thijs Beuwer heeft met trots zijn titel verdedigd, want ook in 2011 is hij de schutterskoning van Empe. Hij koos Leverne Nijman tot zijn Koningin.

Overige prijzen: de kop voor Edwin Heuvelink, de linker en rechter vleugel voor Youri Fransen en de staart voor Pieter Westhoff.

De Spekboeren uit Voorst zorgden voor de muzikale omlijsting van de zaterdagprogramma.

Om 14:00 uur kwamen de eerste kinderen binnen voor de kleedjes markt. Vele kleedjes werden gespreid in de tent met veel koopwaar. Er werden goede zaken gedaan. Tegelijkertijd werd er gestart met het zak slaan boven een waterbassin. Een aantal sportieve mannen en vrouwen durfden het aan om op de gladde buis te klimmen en elkaar met het slaan met skippyballen het koude water in te werken. Martine Hissink was bij de vrouwen de beste en Rick Massink bij de heren.

De band Back 4 more sloot met een grandioos optreden  het programma 2011 af. Ca.1100 bezoekers genoten op deze sfeervolle avond.

Tot slot van dit feestjaar was er op 2 oktober een gezellige middag op de dèle bij familie van de Kamp aan de Ganzekolk voor alle bestuursleden, ereleden  en vrijwilligers met aanhang. Na de koffie en soes gingen we een rondje wc-bostel werpen. Dit ging moeilijke dan gedacht. Voordat je het weet vloog de wc-borstel achteruit  i.p.v. vooruit of belande hij hoog in de bomen. Maar toen iedereen weer terug was stond er een heerlijk warm en koud buffet klaar en de winnaars mochten als eerste hiervan gebruik maken.

Ook 2011 was weer een mooi jaar voor de Oranje vereniging Empe. Alle festiviteiten werden goed bezocht en de reacties waren veelal positief.

Het aantal leden is op dit moment 1509, dat zijn er 23 minder dan vorig jaar.

e-max.it, posizionamento sui motori